0416 - 36 15 83
dekommer@hetnet.nl
De Kommer
  • Home
  • Boerderijcamping
  • Paardenpension
  • Contact

4 tips voor het werven van high potentials

10 november 2015adminWerkgeversNo comments

De Young Talent Academy kwam laatst dit leuke artikel tegen van de marketing professionals van Frankwatching over het aantrekken van high potentials.

In dit artikel worden aan de hand van een paar ‘best practises’, (onder meer van bedrijven zoals de Australische bank Westpac, De Rabobank en Heineken) tips gegeven om als organisatie de zogenaamde graduate recruitment succesvol vorm te geven.

Kun je ook starters werven met weinig budget?

In het artikel lees je vooral voorbeelden van de “topmerken” met de bijbehorende budgetten. Heel mooie campagnes, die helaas niet voor alle organisaties zijn weggelegd.

Wat als je een middelgrote organisatie bent zonder grote HR en marketing afdeling die dit soort acties kunnen vormgeven? Hoe concurreer je dan met de topmerken? Of zelfs maar met andere middelgrote organisaties? Immers, Youtube video’s en games zoals in dit artikel kosten behoorlijk wat geld. Dit is vaak niet realistisch of anders niet wenselijk voor bedrijven die het budget ook moeten verdelen over gerichte wervingscampagnes, campus recruitment en ontwikkeling van opleidingsprogramma’s voor young professionals.

De Young Talent Academy heeft veel ervaring met het werven en selecteren van jong professionals en wij hebben daarom een aantal aanvullingen op dit artikel. Speciaal voor organisaties die succesvol starters en trainees willen werven maar geen hoog budget hebben voor grote marketing acties. Hieronder vind je vier tips om graduate recruitment succesvol vorm te geven:

recruitment high potentials

Tip 1: Zorg voor een goede website en social media beleid

Zelfs al beschikt je organisatie over een beperkt budget, de werkenbij pagina moet er goed uitzien én er moet een apart deel voor starters en traineeships zijn. Zorg voor duidelijke, adequate en recente informatie. Liefst met minimaal een blogpost of filmpje van een starter or trainee die het jaar ervoor begonnen is. De website moet goed worden onderhouden zodat er altijd actuele informatie op staat.
Zorg er daarnaast voor dat het social media beleid op orde is en dat er iemand is die adequaat reageert op vragen en op opmerkingen.

Tip 2: Zorg ervoor dat je de doelgroep bereikt

Als je een goede website hebt, is het zaak om ervoor te zorgen dat je de juiste doelgroep kunt bereiken. Met een klein marketing budget is dat uiteraard lastiger. Een tip kan zijn om het netwerk van je trainees te gebruiken om andere high potentials te bereiken, bijvoorbeeld door het organiseren van een bedrijfspresentatie. Ook deelname aan beurzen en contacten leggen met studie- en studentenverenigingen zijn opties. En een slim vormgegeven campagne op facebook kan voor relatief weinig geld toch resultaat opleveren.

Tip 3: Zorg dat je kunt bieden wat de starter zoekt

Starters hebben specifieke wensen en behoeften. Je moet heel goed weten wat deze doelgroep zoekt en ze dat ook kunnen bieden. Uiteraard is het vervolgens van belang aan jouw doelgroep te laten weten dat je precies hebt wat zij zoeken.

Tip 4: Stel duidelijke budgetten en doelstellingen vast

Graduate recruitment vormgeven met weinig middelen vergt altijd nog tijd en inspanning. Als je besluit dat je zelf wilt investeren in het opzetten van graduate recruitment, dan is het natuurlijk belangrijk om van te voren goed na te denken welke resultaten je wilt behalen en wat de kosten daarvan mogen zijn. Je wilt natuurlijk weten of de investering in tijd en geld de gewenste instroom van jong talent oplevert en op welke aspecten van je recruitment campagnes je moet bijsturen.

Zelf doen of toch liever uitbesteden?

Voor middelgrote organisaties die niet zo bekend zijn bij jong professionals én een relatief kleine wervingsbehoefte hebben is het zinvol om zich af te vragen of het uiteindelijk niet efficiënter en effectiever is om de werving van high potentials uit te besteden. Tenstlotte vergen bovenstaande “low budget” acties altijd nog veel tijd en energie en bovendien is het resultaat van te voren vaak niet goed in te schatten.


De Young Talent Academy heeft toegang tot de high-potentials en kan bemiddelen. Niet alleen voor vacatures voor starters, maar ook voor het werven en opleiden van trainees.


Op deze manier hebben organisaties, zonder zelf onzekere investeringen te doen, toch toegang tot een pool van hoogopgeleide high potentials. Het inzetten van de Young Talent Academy is een uitstekende manier om je te profileren op de startersmarkt, zonder dat je extra kosten kwijt bent aan arbeidsmarkt communicatie.

Wil je meer weten? Lees dan hier alles over hoe de Young Talent Academy traineeships vorm geeft of neem direct contact met ons op.

Wat doet jouw organisatie om high potentials te werven?

Deel het hieronder in de reacties, wij zijn benieuwd!

Tags: graduate recruitment, Heineken, high-potentials, jong professionals, Rabobank, starters, trainees, traineeship, Westpac, Young professionals, Young professionals recruitment
admin
Previous post De vijf valkuilen die starters in hun eerste baan tegenkomen Next post Van student naar young professional, hoe doe je dat?

Related Articles

Traineeship – in 2 jaar tijd 5 jaar ervaring rijker

28 oktober 2015admin

De vijf valkuilen die starters in hun eerste baan tegenkomen

3 november 2015admin

Van student naar young professional, hoe doe je dat?

30 november 2015admin

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest recente berichten

  • Van student naar young professional, hoe doe je dat?
  • 4 tips voor het werven van high potentials
  • De vijf valkuilen die starters in hun eerste baan tegenkomen
  • Traineeship – in 2 jaar tijd 5 jaar ervaring rijker
  • This is a Sticky Post

Recente reacties

  • me op This is a Gallery Post
  • wholesale bags op This is a Sticky Post
  • alex op Satisfaction Lies in the Effort
  • aaa op This is a Gallery Post
  • TEST op This is a Sticky Post

Archief

  • november 2015
  • oktober 2015
  • december 2013
  • november 2013
  • oktober 2013
  • september 2013
  • augustus 2013
  • juli 2013
  • april 2013
  • maart 2013
  • februari 2013
  • januari 2013

Categorieën

  • Coding
  • Photography
  • Social Marketing
  • Starters
  • Uncategorized
  • Web Design
  • Werkgevers
  • WordPress
  • Young Talent Academy

Meta

  • Inloggen
  • Berichten feed
  • Reacties feed
  • WordPress.org

We horen graag van u!

Heeft u vragen over onze boerderijcamping of ons paardenpension? Wilt u een plaats reserveren op de camping? Neem dan even contact met ons op. We staan u graag te woord. Als u ons een e-mail stuurt, krijgt u doorgaans binnen 24 uur een reactie van ons. Als u sneller een antwoord op uw vraag wenst, adviseren wij u om even telefonisch contact met ons op te nemen.

De Kommer

Camping Terrein
Camping
Terrein
Vijver
Vogelhuis
Paard

Onze gegevens

Udenhoutseweg 1, 5175 NX Loon op Zand
0416 - 36 15 83
dekommer@hetnet.nl

Social Media

Facebook
Instagram
  • Home
  • Boerderijcamping
  • Paardenpension
  • Contact
Copyright 2017 De Kommer